Rectangle, Font

REDEGJØRELSE -ÅPENHETSLOVEN

Om oss

Organisering

Indigo ble etablert av Snorre Bentsen i 1971 og eierskapet ble i 2022 overtatt av Bentsens to sønner, Kenneth (50%) og Rune (50%). Selskapets styre bestar av styreleder Snorre Bentsen og styremedlemmer Kenneth Bentsen, Rune Bentsen og Roar Sandnes. Indigo Management AS er organisert med hovedkontor pa Lysaker, mens datterselskaper har egne kontorer i flere europeiske byer. Selskapet har fem hovedavdelinger: Parkeringsdrift, Eiendom, Teknologi, Finans, og Administrasjon.

Produkter og tjenester tilbyr dere?

Indigo Management AS har atte datterselskaper, inkludert ONEPARK AS, som utvikler og drifter parkeringsanlegg i Norge, og Autopay Technologies, som tilbyr bærekraftige parkeringsløsninger. Indigo startet med parkeringsdrift og har siden 1992 også drevet med eiendomsinvesteringer og finansielle investeringer.

Etiske retningslinjer og rutiner

Indigo Management AS forplikter seg til høy etisk standard og miljøhensyn. Dette engasjementet gjenspeiles i datterselskapet vart ONEPARKs miljøprofil og bærekraftige løsninger. Menneskerettigheter og arbeidstakerrettigheter er ivaretatt gjennom retningslinjer og interne dokumenter som personalhåndbok og etiske retningslinjer. Styret godkjenner alle retningslinjer og overvaker gjennomføringen av våre etiske standarder. Styremedlemmene deltar aktivt i strategiske beslutninger og evalueringer.

Varsling

Indigo følger arbeidsmiljølovens rutiner for varsling. Alle ansatte oppfordres til a varsle om kritikkverdige forhold. Vi har etablert prosesser for risikovurdering og handtering av avvik, inkludert årlig evaluering av leverandørkjeden og interne revisjoner.

Vare aktsomhetsvurderinger

Trend Haugen, CFO, har ansvaret for oppflging av arbeidet med åpenhetsloven. Aktsomhetsvurderingene gjelder for alle ansatte i Indigo Management AS, samt leverandører, og forretningspartnere til Indigo Management AS. Vi har gjennomgått arbeidsforhold i eget selskap, samt risiko knyttet til leverandørene vare sin lokasjon og bransjepraksis. I 2022 kontaktet vi utvalgte leverandører med et spørreskjema, og tilbakemeldingene ble registrert. I år har vi gjennomgått leverandørenes offentlige redegjørelser, og konkludert med at svarskjemaene for 2022 kan legges til grunn også for 2023.

Basert pa mottatte svar fra leverandører vurderer Indigo sin virksomhet i liten grad å være eksponert mot alvorlige negative konsekvenser av brudd pa grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold.

Tiltak

Indigo ønsker fra 2024 a strukturere aktsomhetsvurderingene mer helhetlig på konsern-niva, i forberedelse til EUs bærekraftsdirektiv. For videre spørsmal om vart arbeid med åpenhetsloven, ta kontakt pa trond@indigo.no.